Terwijl ik gisteren op het web zat, las ik een blog die helemaal gek wordt van Online Event Management en Online Ticketing. Het was buitengewoon intrigerend en leerzaam en dat is de reden waarom ik u de plannen wil meedelen. Er zijn zwermen ticketverwerkingssites die enorm veel geld binnenbrengen voor het verkopen van tickets op internet. Hoe het ook zij, alles hangt af van de interesse, toegankelijkheid en de ticketpartner. Dit verloop van het wisselen van kaartjes zou mogelijk kunnen worden goedgekeurd door de autoriteitsverkoper.
De meeste sites voor het inschrijven van tickets beheren live-omleidingsgelegenheden, shows, shows, enzovoort, waar de tickets bij de autoriteitsverkoper grotendeels zijn uitgeput. Deze status “uitverkocht” vergroot de potentiële marktwaarde van het ticket en daarna worden de hulp- of informele verkopers een integrale factor. Het is zonder twijfel een grote markt met heel veel spelers die deelnemen aan het spel ‘ticketpromotie’ of ‘scalping’.
Online ticketregistratie ontstond in het laatste deel van de jaren negentig en midden jaren 2000 als waardevolle zakelijke festivals in het Verenigd Koninkrijk. In 2008 loste internettagging een wereldwijd probleem op vanwege valse tagging-sites. Er waren bijvoorbeeld niet veel sites die een groot aantal dollars verdienden van sportfans die de Olympische Spelen in Peking moesten bekijken.
Tegenwoordig is de situatie totaal anders in de wereld van internettagging en is de oppositie gigantisch. Tegenwoordig hoef je geen genoegen te nemen met een telefonische beslissing om tickets kopen te ondersteunen. Je hoeft alleen maar op het internet te surfen, de sites te bezoeken die tickets verkopen en ze online te boeken in slechts een paar muisklikken.
Webgebaseerde tagging heeft een belangrijke markt gecreëerd waar de topspelers in het bedrijf zoals Clear Channel, Emap, IPC, Ticketmaster en See Tickets miljoenen en miljarden zullen investeren in innovatie, inhoud en beveiliging. Naarmate de strijd om elke geplande klant om tickets van hen te kopen, van invloed is, zijn de adverteerders of coördinatoren los omdat ze de voordelen kennen van het verkopen van tickets op internet.
Het grootste aspect van webgebaseerde tagging is dat het effectief beschikbaar en voordelig is voor de twee kopers en de dealer. Waar internettagging adverteerders echt helpt, is voor shows met een groep van maximaal 900, waarvan 890 van die tickets zonder twijfel zullen worden verkocht. De meer dan 10 tickets zijn het moeilijkst te verkopen, en dat is de plek waar een webgebaseerde tagging-site een integrale factor wordt.